Перспективний педагогічний досвід: ВПУ № 22 м. Сарни

Перспективний педагогічний досвід: ВПУ № 22 м. Сарни

Вище професійне училище № 22 м. Сарни


Павловець Є.І.

ПАВЛОВЕЦЬ ЄВГЕНІЯ ІСАКІВНА

Освіта: вища, Рівненський педагогічний інститут ім. Д.З.Мануїльського, 1972 рік.
Спеціальність: Російська мова і література.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м.Сарни викладачем з 1978 року; викладач вищої категорії, старший викладач.
Професійне кредо: „Люди перестають мислити, коли перестають читати“.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Театралізована гра на уроках світової літератури як засіб загальнокультурного і літературного розвитку учнів“.

Суть і зміст досвіду: „Під час уроків світової літератури включати невеликі інсценування окремих сюжетів твору, розігрування діалогів та епізодів, що сприяє індивідуальному самовиявленню учнів, вчить умінню висловлювати почуття і своє розуміння тексту твору, виховує естетичні смаки, формує етичні почуття.“.
Опис досвіду:
„Театралізована гра на уроках світової літератури як засіб загальнокультурного і літературного розвитку учнів“ .
Результати роботи:
Напрацювання з досвіду роботи Євгенії Ісаківни поширені серед викладачів світової літератури ПТНЗ області.
Розробки уроків і позакласних заходів з елементами театралізації зібрані і систематизовані у методичному кабінеті училища:
• Поетична година «Що водить сонце і світила», 2015 р.
• Поетичний вернісаж «Даруйте любов», 2014 р.
• Авторський урок «Я тоді була з своїм народом (за творчістю А.Ахматової)», 2014 р.
• Авторський урок «Жорстокий світ самотності (за творчістю Ф.Кафки)», 2013 р.
Методичні напрацювання:
Поетична година «Що водить сонце і світила» .
Анна Ахматова.«Реквієм» – пам’ятка доби сталінського терору .


Киреєва Т.Б.

КИРЕЄВА ТАМАРА БОРИСІВНА

Освіта: вища, Рівненський педагогічний інститут ім. Д.З.Мануїльського, 1980 р.
Спеціальність: Російська мова і література.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м.Сарни викладачем української мови і літератури з 1982 року; викладач вищої категорії, «викладач-методист».
Професійне кредо: „Учительська праця дієва тільки та, що в творчість перейшла“.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Художньо-дослідницька діяльність учнів на уроках рідної мови та літератури як дієвий фактор компетентнісного навчання творчої особистості“.

Суть і зміст досвіду: Одним із найцінніших творінь людства є книги. Вони прийшли до нас із сивої давнини і стали щоденною необхідністю сучасної людини. Хтось досліджує їх в лабіринтах книгосховищ, а хтось насолоджується ними в тиші бібліотек, а до когось вони приходять з монітору комп’ютера чи телефону. Основна мета процесу викладання української мови і літератури – виховувати
патріотів своєї держави, розвивати творчі здібності учнів шляхом пошуково-дослідницької роботи та спонукати їх до створення своїх творчих робіт.
Опис досвіду:
„Художньо-дослідницька діяльність учнів на уроках рідної мови та літератури як дієвий фактор компетентнісного навчання творчої особистості“ .
Результати роботи:
Тамара Борисівна є активним учасником різноманітних конкурсів училищного, обласного та Всеукраїнського рівнів. Її «Творча скарбничка» була розглянута і схвалена комісією НМЦ ПТО у Рівненській обл. Досвід Тамари Борисівни поширений як передовий серед ПТНЗ області. У 2011 р. нею була видана збірка «Грані майстерності педагога», яку можна вважати творчим звітом і описом свого досвіду. Урок-єднання «Літопис від Нестора Літописця до сьогодення» надрукований у журналі «Українська мова та
література» № 13-14, липень 2015 р. (видавництво «Шкільний світ»).
Розробки уроків і позакласних заходів викладача представлені у методичному кабінеті училища:
• Урок літератури рідного краю «Очерет йому був за колиску», 2013 р.
• Авторський урок літератури «Великий українець Шевченко, сучасний і вічний», 2014 р.
• Урок-читацька конференція «Художнє осяяння історії і сьогодення у сучасній українській прозі», 2012 р.
• Позакласний захід «Все починається з любові», 2015 р.
Учні Тамари Борисівни постійно беруть участь в обласних і Всеукраїнських мовно-літературних конкурсах:
• Обласний конкурс учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої» – І місце посіла учениця О.Малаш, 2013 р.
• V Міжнародний мовно-літературний конкурс ім. Т.Г.Шевченка – ІІІ місце посіла учениця О.Лазарчук, 2014 р.
• Конкурс «Профтехосвіта на зламі століть» у номінації «Професія, що обрана тобою» – викладач посіла ІІІ місце, 2015 р.
Методичні напрацювання:
Грані майстерності педагога
(із досвіду роботи викладача-методиста Киреєвої Т.Б.)
.
Урок літератури рідного краю «Очерет йому був за колиску»(за повістю Бориса Шведа «Поліщуки»).


Туцька С.П.

ТУЦЬКА СВІТЛАНА ПЕТРІВНА

Освіта: вища, Київський державний педагогічний інститут, 1980 р.
Спеціальність: Історія та суспільствознавство.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м. Сарни викладачем суспільних предметів з 1987 року; викладач вищої категорії, «викладач-методист».
Професійне кредо: „Навчаючи – вчитись“.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Вивчення життєдіяльності історичних особистостей як один із напрямків формування компетентності учнів ПТНЗ“.

Суть і зміст досвіду: На основі вивчення життєдіяльності історичних особистостей сприяти виробленню в учнів власних оцінок, особистісного ставлення до подій і явищ суспільного життя, вчити учнів усвідомлювати власну роль і відповідальність перед суспільством, виховувати особистість, здатну шанувати національні і загальнолюдські цінності.
Опис досвіду:
„Вивчення життєдіяльності історичних особистостей як один із напрямків формування компетентності учнів ПТНЗ“ .
Результати роботи:
Викладач є зразковим прикладом з оформлення та ведення навчальної документації. Багато уваги приділяє позакласній роботі з предмета, вихованню в учнів патріотизму і любові до рідної землі та її історії. Активно застосовує інформаційно-комунікаційні технології під час навчально-виховного процесу.
Розробки уроків, позакласних заходів і методичних
посібників Світлани Петрівни представлені у методичному кабінеті училища:
• Методичний посібник для учнів «Українська культура з найдавніших часів до ХХ ст.», 2010;
• Методичний посібник для учнів «Історія українського козацтва», 2010;
• Методичний посібник «Конспект лекцій з історії України», 2013.
Методичні напрацювання:
Конспект лекцій з історії України «УКРАЇНА В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ – НА ПОЧАТКУ ХХI СТ.:СТАНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ» (для студентів груп молодших спеціалістів ).
Українська культура
з найдавніших часів до ХХ ст
.(посібник для студентів груп молодших спеціалістів )


Шапірко С.О.

ШАПІРКО СВІТЛАНА ОЛЕКСАНДРІВНА

Освіта: вища, Рівненський педагогічний інститут ім. Д.З.Мануїльського, 1978 рік.
Спеціальність: Російська мова і література.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м. Сарни викладачем української мови і літератури з 1994 року; викладач вищої категорії, старший викладач.
Професійне кредо: „Духовність – храм душі людської, душа людини – це святе!“.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Виховання високої духовності учнів засобами рідної мови та літератури рідного краю“.

Суть і зміст досвіду: Регіональна література – це письменство Отчого порога, рідної Материзни, вона найбільш дієво впливає на зміцнення духу підростаючого покоління. Щедра талантами Сарненщина. Саме співпраця з митцями поетичного слова дає змогу виховувати учнів у дусі високої духовності. Чародії пера Сарненщини є частими гостями як на уроках літератури, так і під час проведення позакласних заходів.
Опис досвіду:
„Виховання високої духовності учнів засобами рідної мови та літератури рідного краю“ .
Результати роботи:
Розробки уроків та позакласних заходів Світлани Олександрівни з участю поетів Сарненщини складають збірку «Ми горді тим, що з Лесиного краю».
За її ініціативи в музеї училища створений куточок з літератури рідного краю «Чародії пера Сарненщини».
Розробки уроків і позакласних заходів викладача представлені у методичному кабінеті училища:
• Авторський урок з літератури рідного краю «Чорнобиль не має минулого часу», 2013 р.
• Методичний посібник «Путівник для самостійного вивчення складного речення», 2013 р.
• Авторський урок «Нев’янучий букет визнання і слави Леоніда Куліша», 2014 р.
• Методичний посібник «Для самостійного вивчення літератури рідного краю для учнів», 2014 р.
• Збірник літературних диктантів із літератури рідного краю, 2014 р.
• Розробка святкового дійства до 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка «Музи генія. Інтимна лірика Т.Шевченка», 2014 р.
Учні Світлани Олександрівни є постійними учасниками різноманітних обласних і Всеукраїнських мовно-літературних конкурсів:
• Всеукраїнський конкурс учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої» – І місце у номінації «Література» за роботу учениці ІІ курсу С.Неродіної «Ми є. Були. І будемо. Й Вітчизна наша з нами.», 2015 р.
• І місце у обласному конкурсі «Виборюючи незалежність» за розробку уроку мужності «З Україною в серці», 2015 р.
Методичні напрацювання:
Авторський урок
з літератури рідного краю «ЧОРНОБИЛЬ НЕ МАЄ МИНУЛОГО ЧАСУ»
.
Авторська розробка
відкритої виховної години «З Україною в серці»
.
Презентація із досвіду роботи.


Зіневич В.В.

ЗІНЕВИЧ ВІТАЛІЙ ВАСИЛЬОВИЧ

Освіта: вища, Рівненський державний педагогічний інститут, 1998 рік.
Спеціальність: Математика і фізика.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м.Сарни викладачем інформатики та інформаційних технологій з 1998 року; викладач вищої категорії, викладач-методист.
Професійне кредо: „…Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання“. В.О.Сухомлинський.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Інформаційні технології як основа підвищення ефективності навчально-виховного процесу“.

Суть і зміст досвіду: Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об’єднувати в межах класичної освіти.
Обираючи проблемну тему, потрібно враховувати такі чинники, як:
• фахова підготовка;
• створення умов для творчості в індивідуальній і колективній діяльності;
• використання нетрадиційних форм і методів навчання та виховання;
• використання навчального матеріалу різного змісту, виду і форм;
• надання учневі свободи вибору способів виконання навчальних завдань;
• матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу;
• видавнича діяльність, творчі роботи із питань упровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.
Практичну діяльність складають:
• проектні технології, що забезпечують інтеграцію предметних знань і вмінь із різних предметів і видів діяльності;
• ігрові технології, які формують навички розв’язувати творчі завдання на основі вибору альтернативних варіантів;
• технології особистісно зорієнтованого, диференційованого навчання;
• інтерактивні технології (робота в групах, метод проектів, «мозковий штурм», «ажурна пилка», «кейс-метод», «акваріум», рольові й ділові ігри, «велике коло», «шкала думок», «бесіда за Сократом», «асоціативний кущ», «відкритий мікрофон», вправи-енергізатори, групова дискусія, взаємне навчання тощо);
• технології проблемного навчання.
Опис досвіду:
„Інформаційні технології як основа підвищення ефективності навчально-виховного процесу“ .
Результати роботи:
Викладач бере активну участь у всіх конкурсах, де потрібні знання і вміння спеціаліста з інформаційно-комунікаційних технологій.
Має позитивний й успішний досвід роботи з учнями як класний керівник (має свою сторінку в Інтернеті). Щороку проводить позакласні
заходи з інформатики для зацікавлення учнів предметом.
У 2012 році був атестований атестаційною комісією управління освіти і науки РОДА як спеціаліст вищої категорії та присвоєно педагогічне звання «старший викладач».
Розробки уроків і позакласних заходів викладача представлені у методичному кабінеті училища:
• Методична розробка виховного заходу «Нові часи – нові герої» (урок мужності), 2014;
• Методична розробка позаурочного заходу з інформатики «ДУЕЛЬ-ШОУ. Хто зверху?», 2013;
• Методична розробка відкритого уроку з предмета “Технології комп’ютерної обробки інформації” «Системи оптичного розпізнавання образів», 2012.
Участь у конкурсах:
• Конкурс «Профтехосвіта на зламі століть», номінація «Професія, що обрана тобою…», 2015, ІІІ місце;
• Конкурс навчальних проектів за програмою «Intel® Навчання для майбутнього», 2011, ІІІ місце;
• Обласний огляд-конкурс навчальних і навчально-контролюючих комп’ютерних програм, номінація «Навчальні web- сайти», 2009, І місце.
Методичні напрацювання:
Методична розробка виховного
заходу «Нові часи – нові герої»
. (урок мужності)
Методична розробка позаурочного заходу з інформатики «ДУЕЛЬ-ШОУ. Хто зверху?».
На допомогу
класному керівнику
.


Костючик Т.А.

КОСТЮЧИК ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА

Освіта: Волинська школа бухгалтерів, 1988 р.
Спеціальність: Бухгалтер.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м.Сарни майстром виробничого навчання з підготовки виготовлювачів художніх виробів з лози з 1998 року; спеціаліст 11 тарифного розряду.
Професійне кредо: „Лише у наполегливій праці людина розвиває свої найкращі якості“.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Відродження народних промислів з використанням регіонального компоненту“.

Суть і зміст досвіду: Кожна частинка України має свою побутову культуру. Полісся завжди славилося умілими майстрами, які працювали з тим матеріалом, що є в природі: лоза, соломка, деревина. Виховання в учнів патріотизму перш за все починається з виховання любові до рідного краю, до малої батьківщини, до звичаїв і традицій тієї місцевості, де вони народилися і живуть. Крім того, лозоплетіння – це творча робота, яка вимагає як старанності, наполегливості, так і прояву художніх та естетичних здібностей.
Саме ці якості проявляються в учнів під час уроків виробничого навчання з лозоплетіння.
Опис досвіду:
„Відродження народних промислів з використанням регіонального компоненту“ .
Результати роботи:
Роботи учнів і самої майстрині постійно презентують ВПУ-22 м.Сарни на різноманітних виставках, ярмарках тощо.
Про Тетяну Анатоліївну знають далеко за межами Сарненщини, до неї приїздять з усіх куточків Рівненщини, щоб перейняти досвід.
Розробки уроків, позакласних заходів і методичних посібників майстра представлені у методичному кабінеті училища:
• Посібник «З досвіду роботи майстра в/н по виготовленню виробів з лози», 2012 р.
• Методичний посібник на допомогу майстрам в/н, викладачам і учням ПТНЗ «Види плетіння», 2013 р.
• Методичний посібник-інструкція «Виготовлення дитячого крісла-гойдалки», 2014 р.
• Авторська розробка позакласного заходу на основі екскурсії з учнями до Почаєва «Слово «мама» дороге», 2014 р.
• Розробка уроку виробничого навчання «Заплітання стінок кошика для аранжування квітів», 2015 р.
Методичні напрацювання:
Розробка
уроку виробничого навчання з професії „Виготовлювач художніх виробів з лози” на тему «Заплітання стінок кошика для аранжування квітів»
.


Радько Л.П.

РАДЬКО ЛЮДМИЛА ПЕТРІВНА

Освіта: вища, Львівський торгово-економічний інститут, 1994 р.
Спеціальність: Товарознавство і торгівля.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м.Сарни викладачем спеціальних предметів з підготовки кухарів, кондитерів, барменів з 1999 року; викладач вищої категорії, «викладач-методист».
Професійне кредо: „Знань ніколи не буває багато, а вчитись ніколи не пізно“.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Використання інноваційних технологій на уроках теоретичного
навчання за професіями «кухар», «кондитер», «бармен»“
.

Суть і зміст досвіду: Інноваційне навчання стимулює активну участь учнів у вирішенні проблем, які перед ними виникають.
На уроках застосовуються такі методи і прийоми, які потребують активної розумової діяльності та за допомогою яких формуються вміння аналізувати, порівнювати, бачити проблеми, знаходити причини проблемних ситуацій, що виникають. Активно використовуються
майстер-класи як самого викладача, так і відомих кулінарів світу. Таке навчання допомагає у вихованні сучасної особистості, яка спроможна самостійно здобувати знання, орієнтуватися у потоці сьогоденної інформації, а у самостійному дорослому житті орієнтуватися в ситуаціях, що створюються у суспільстві.
Опис досвіду:
„Використання інноваційних технологій на уроках теоретичного
навчання за професіями «кухар», «кондитер», «бармен»“
.
Результати роботи:
Викладач бере активну участь у всіх конкурсах фахової майстерності за професією «кухар, кондитер».
Її вихованці займають призові місця, у тому числі з теоретичного туру. На своїх урок постійно використовує регіональний компонент. Людмила Петрівна є активним учасником навчально-виховного процесу. Методична комісія з підготовки кухарів, кондитерів, барменів, яку вона очолює, є зразковою у навчальному закладі. У 2014 році викладач була атестована атестаційною комісією управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації, де їй було присвоєно педагогічне звання «викладач-методист».
Розробки уроків і позакласних заходів викладача представлені у методичному кабінеті училища:
• Розробка уроку «Особливості японської кухні», 2010;
• Розробка уроку «Особливості італійської кухні», 2013;
• Методичний посібник на допомогу майстру в/н, викладачу спецпредметів та учню ПТНЗ з професії «кухар, кондитер» „Страви стародавньої Поліської кухні”, 2014, який був розглянутий і схвалений на засіданні методичної ради НМЦ ПТО у Рівненській області.
Методичні напрацювання:
Розробка уроку „Особливості
японської кухні“
.
Радько Л.П. Презентація-портфоліо із досвіду роботи.
Радько Л.П. Стародавні страви Поліської кухні.


Галушко С.Г.

ГАЛУШКО СНІЖАНА ГРИГОРІВНА

Спеціальність: Хімічна технологія.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м.Сарни майстром виробничого навчання з підготовки кухарів, кондитерів з 2002 року; «майстер виробничого навчання І категорії».
Професійне кредо: „Навчатись ніколи не пізно“.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Лікувальне і лікувально-профілактичне харчування“.

Суть і зміст досвіду: Використання страв лікувального і лікувально-профілактичного харчування на уроках виробничого навчання кухарів, кондитерів. Заняття проводяться з використанням продуктів дієтичного харчування та з урахуванням обмежень у харчуванні хворих людей (наприклад, на цукровий діабет). Одним із дієвих способів підвищення якості навчально-виробничого процесу
є використання можливостей сучасних інформаційних технологій.
Опис досвіду:
„Лікувальне і лікувально-профілактичне харчування“ .
Результати роботи:
Уроки майстра в/н проходять на високому організаційному і методичному рівні, не схожі один на одного, пронизані виховним мотивом і любов’ю до обраної професії. Сніжана Григорівна є активним учасником методичної роботи не лише методкомісії кухарів, а й усього навчального закладу. У 2013 році майстер в/н була атестована атестаційною комісією управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації, де їй було присвоєно педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії».
«Творча скарбничка» Сніжани Григорівни була розглянута і схвалена методичною комісією НМЦ ПТО у Рівненській обл. Розробки уроків, позакласних заходів і методичних посібників майстра в/н представлені у методичному кабінеті училища:
• Методичний посібник для учнів «Корисна Абетка», 2013;
• Методичний посібник для учнів «Риба», 2013;
• Методичний посібник для учнів «Молоко і молочні продукти», 2014;
• Розробка конкурсу фахової майстерності за професією «кондитер» «Кулінарія – це мистецтво» серед учнів ІІ року навчання, 2015.
У 2013 році Сніжана Григорівна брала участь у обласному конкурсі фахової майстерності серед майстрів в/н за професією «кондитер», де посіла ІІІ місце.
Методичні напрацювання:
Конкурс фахової майстерності
“Кулінарія – це мистецтво”
.(розробка)
Портфоліо майстра виробничого навчання Галушко С.Г.


Набухотний Ю.П.

НАБУХОТНИЙ ЮРІЙ ПАВЛОВИЧ

Освіта: вища, Національний університет водного господарства та природокористування, 2012 р.
Спеціальність: Будівництво та експлуатація будівель і споруд.
Досвід роботи у профтехосвіті: працює у ВПУ № 22 м.Сарни майстром виробничого навчання з підготовки монтажників гіпсокартонних конструкцій з 2007 року; «майстер виробничого навчання ІІ категорії».
Професійне кредо: „Освіта – скарб; праця – ключ до нього. П.Буаст“.

ТЕМА ДОСВІДУ: „Вивчення та впровадження сучасних педагогічних і виробничих технологій як один із шляхів підвищення професійної майстерності“.

Суть і зміст досвіду: високі вимоги ставляться до будівельної продукції, а відповідно і до рівня кваліфікації робітників на сучасному етапі розвитку економіки України, тому вивчення інноваційних будівельних технологій та матеріалів завжди актуальне і необхідне. Йти в ногу з часом, вчити і вчитися самому, експериментувати, відкривати щось нове – основне, що необхідно сучасному майстру і учню – майбутньому будівельнику. Зацікавленість професією формує в учнів прагнення бути висококваліфікованим робітником, тим самим забезпечивши собі не тільки професіональне зростання, а й особисте майбутнє.
Опис досвіду:
„Вивчення та впровадження сучасних педагогічних і виробничих технологій як один із шляхів підвищення професійної майстерності“ .
Результати роботи:
За порівняно невеликий проміжок часу Юрій Павлович зумів проявити себе кваліфікованим спеціалістом,
професіоналом, майстром своєї справи. Розробки уроків, позакласних заходів і методичних посібників майстра представлені у методичному кабінеті училища:
• Розробка уроку виробничого навчання «Монтаж пристрійного каркасу за системою W623», 2012 р.
• Методичний посібник на допомогу майстрам в/н, викладачам і учням ПТНЗ за професією монтажник ГК «Гіпсокартонні плити та панелі», 2013 р.
Майстер і його вихованці неодноразово брали участь у конкурсах фахової майстерності на Всеукраїнському та Міжнародному рівнях і займали почесні призові місця:
• Міжнародний конкурс фахової майстерності «Knauf MGK 2013 Ukraine» серед майстрів в/н та учнів за професією „Монтажник гіпсокартонних конструкцій ” на базі Львівського вищого професійного училища дизайну та будівництва – І місце, 2013 р.
• Міжнародний конкурс фахової майстерності «Knauf MGK 2013 Ukraine» серед майстрів в/н та учнів за професією „Монтажник гіпсокартонних конструкцій ” у Російській Федерації (м.Нижній Новгород) – І місце, 2013 р.
• Всеукраїнський конкурс фахової майстерності за матеріалами і технологіями Knauf серед учнів, викладачів і майстрів в/н на базі ВПУ № 22 м.Сарни – ІІ місце, 2014 р.
Набухотний Юрій Павлович був позачергово атестований атестаційною комісією управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації, де йому було присвоєно педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»
Методичні напрацювання:
Портфоліо досвіду майстра виробничого навчання Набухотного Ю.П.

наверх