Метою поїздки було ознайомлення з естонським досвідом у сфері формування підприємницьких навичок у здобувачів освіти різного віку, інноваційних проєктних технологій у навчанні, а також реалізації соціально-орієнтованих освітніх ініціатив.
У складі делегації перебували представники Житомирського державного університету імені Івана Франка, Житомирської міської ради, Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області та ПТУ №8 м.Чернівці.
Рівненщину у складі делегації представляли Сергій Ващук, експерт Волинського ресурсного центру, тренер програм «Start and Improve Your Business», та методистка НМЦ ПТО у Рівненській області Оксана Хлиновська.
У перший день делегація побувала Tehnopol Science and Business Park — одному із найбільших центрів інновацій країн Балтики, а також сучасному освітньому просторі «Mektory», де поєднуються наука, технології й підприємництво, побачили інноваційні дипломні проєкти студентів, що поєднують підприємницькі та екологічні складові, відвідали лабораторії мехатроніки та 3D друку.
Під час навчальної зустрічі в SEB Bank Innovation Center (Аннет Устал) було презентовано модель навчання основам фінансової грамотності у здобувачів освіти шкільного віку.
Наступного дня учасники делегації пройшли навчальний семінар у Health Centre (Ülemiste City), присвячений поглибленню змісту модуля «Модель підприємницької компетентності». Зокрема опанували сучасні методики, вправи та інтерактивні формати навчання для розвитку креативного та критичного мислення.
У Tallinn School of Economics делегація ознайомилася з освітнім менеджментом закладу, організацією навчального середовища з використанням електронних ресурсів, роботою телестудії та студії відеоподкастів, інноваційними підходами до освітньої взаємодії.
Третій день візиту пройшов у місті Пярну. Учасники відвідали Центр розвитку, де дізналися про формати підтримки молодіжного підприємництва: діяльність Клубу фінансової грамотності, шкільне підприємництво, ярмарки навчальних фірм, воркшопи, конкурси та наставництво від підприємців.
Також в Пярну відбувся візит до лікувального центру, де реалізується освітній проєкт «Школа в лікарні» – модель, що забезпечує безперервність навчання для дітей, які проходять лікування у медичних закладах. Окрім того, вдалося ознайомитися із системою підготовки медичного персоналу для закладів охорони здоров’я, організацією медичного обслуговування населення.
Завершальний етап стажування відбувся в Громадському коледжі міста Курессааре (острів Сааремаа). Представники делегації відвідали навчальні майстерні та лабораторії з гончарства, обробки шкіри, графічного дизайну, ІТ-технологій, живопису та образотворчого мистецтва.
Під час заключного семінару, присвяченого реалізації проєкту «Створення цінностей», були представлені методичні підходи до формування ціннісних орієнтирів у студентів та викладачів, а також проведено групову роботу зі створення «простору цінностей».
Тренінгова програма в Естонії дала можливість поглибити знання з організації навчання та формування підприємницьких навичок у здобувачів освіти різних вікових категорій;
ознайомитися з успішними моделями взаємодії освіти, бізнесу та соціального середовища;
побачити основні принципи організації сучасного освітнього середовища для навчання здобувачів освіти та роботи викладачів з точки зору універсального дизайну та архітектурного середовища;
отримати практичні кейси для впровадження в українських реаліях;
розширити можливості для міжкультурного діалогу та партнерських ініціатив.
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Рівненській області щиро вдячний партнерам з Естонії Anna Silem, Katrrin Kivisild, Erika Veide за теплий прийом, фаховий супровід та сприяння професійному розвитку, за небайдужість та готовність допомагати у важкий для нашої країни час. Альоні Яскевич, координаторці проєктів ESTDEV, за належний організаційний супровід поїздки делегації.
Такі ініціативи Естонського центру міжнародного розвитку (ESTDEV) є прикладом конструктивної співпраці, яка наближає українську освіту до найкращих європейських практик.